DROZD ZMRZLÝ JAKO DROZD

06.11.2018 18:48

 

Pojďme to hektické kolemvolební období trošku odlehčit… já jsem sice napsal k tématu voleb trefný článek, nicméně manželka mi ho zcela bez skrupulí zakázala zveřejnit. A pak že prý neexistuje cenzura. A tak se místo voleb a dění kolem nich pojďme podívat na zvířátka. Nebo jen na jedno. Na drozda, kterého bychom už u nás potkat v tento čas neměli.

 

 

Nepochybně jste všichni slyšeli rčení, že je někdo „zmrzlý jako drozd“. Ale – může být drozd prokřehlý, zmrzlý? Viděl někdy někdo takového ptáka? Kdyby ne, mám jednoho doma – můžete se přijít podívat!

 

Dorazil na mé pracoviště na benzině OMV v Kolešově před několika dny: nepřiletěl, dovnitř uprostřed noční směny nakráčel „pěšky“ a usalašil se u topení, které ještě nehřeje.

 

 

Ten drozd byl prostě „zmrzlý jako drozd“. Nesnažil se přede mnou utéci, nechal se vzít do ruky. Vynesl jsem ho ven a položil do trávy. Ani se nehnul. Přemístil jsem ho pod keř. Za hodinu jsem ho našel na témže místě. Kolem samá kočka. Černobílý kocour s amputovaným ocasem tam slídí každou noc. A tak jsem nad ránem milého ptáka vzal, uložil do malé krabice a odvezl ho domů. Jedno zvíře v našem domácím zvěřinci se prostě ztratí, navíc tu drozdík získává ubytování jen na dobu přechodnou. S návratem svého druhu ze svých zimovišť půjde mezi své.

 

 

Tenhle mladý drozd do Středomoří, kam se naši drozdi mezi říjnem a březnem uchylují, se svými neodletěl. A jestli mu byla tak šílená zima, že se nebál ani člověka - to při pěti stupních Celsia - pak by zimu (a predátory v podobě koček, lišek, lasiček nebo kun, kterých je všude kolem spousta) zřejmě nepřežil.

 

Půl dopoledne strávil v krabici, ve které jsem ho z práce přinesl – to než jsme mu připravili improvizovanou voliéru z klece pro zakrslé králíky. K polednímu se poprvé napil, sezobal něco nastrouhaného vejce na tvrdo s mrkví (to pro lepší trávení…) a strouhankou, odpoledne už se i ozval. Jinak dlabe bobule, které jsme mu zvenčí přinesli, nepohrdne (to ani náhodou) malou mouchou, která nás doma obtěžovala. A miluje žížaly! Obávám se, že náš kompost bude do jara těchto ušlechtilých tvorů zcela prost.

 

Nejlepším přítelem nového přírůstku naší domácnosti jsou kočky...

 

Zatímco před několika dny jen ustrašeně skřehotal, dneska si – v teple a s plným břichem – vesele pohvizduje. A vy, až někdy uslyšíte, že je někdo „zmrzlý jako drozd“, vězte, že dotyčný trpí zimou vskutku ukrutánskou. Měl jsem se s tím možnost na vlastní oči seznámit.