PŘÍSPĚVEK PANA VÁGNERA ZAVÁDÍ

05.01.2019 09:01

 

Pan Josef Vágner, jak mi napsal, chce věci dělat tak, jak se dělat mají. Tedy seriózně, nezaujatě a pravdivě.

 

Vyčítá mi otázku, kterou jsem v rozhovoru se starostou města položil Miroslavu Brdovi. Že jsem se v ní opřel o uskupení MOJE KRYRY a jeho propojení se stranou TOP 09. Ve skutečnosti zmíněné volební uskupení mělo předmětnou stranu využít (a teď cituji:) „pouze pro zastřešení kandidatury pro eliminaci nutnosti sběru podpisů od občanů.“

 

A vypočítává, které další subjekty využily téže možnosti. Problém je však ve slovíčku POUZE. Josef Vágner je zjevně mylně informován: zcela legitimní a nezpochybnitelné zastřešení politickou stranou nikdo nenapadal. Napadena byla finanční účast TOP 09 na předvolební kampani hnutí MOJE KRYRY. Tedy nejednalo se pouze o zastřešení, ale také o financování. Ani STAN, ani SPOZ, které pan Vágner v příspěvku zmiňuje, nic podobného neučinily.

 

V mimořádném volebním speciálu Regionu Podbořanska lounská TOP 09 zaplatila tisíce za volební inzerát uskupení MOJE KRYRY, přičemž žádná jiná ze zastřešujících partají v našem městě nic podobného neudělala. Když jsem tenhle fakt zveřejnil na KRYRY info, přišel jsem v Ohřemédia, který regionální týdeník vydává, o práci. Nikoli proto, že bych lhal (mediální skupina by mě rychle donutila informaci dementovat, omluvit se a příštích pět let by mě tahala po soudech), ale proto, že jsem řekl pravdu.

 

Vyhazov z Regionu přitom není až tolik můj osobní problém, protože - i když to pěkné nebylo - vyrovnal jsem se s tím snadno. Jen jsou od té doby Kryry v našem patrně nejvýznamnějším regionálním týdeníku (možná to některým neuniklo) zmiňovány jen sporadicky, okrajově. Přitom před tím se našemu městu dostávalo pozornosti významně vyšší. Byly i měsíce, kdy o Kryrech vyšlo v Regionu článků hned několik.

 

Roky práce, kdy jsem se spolu s vedením našeho města pokoušel – a poměrně úspěšně - zvednout jakýsi mediální obraz Kryr, poslalo volební uskupení, za něž tak bojuje Josef Vágner, do kytek. Během vteřiny. Proto, že jsem napsal pravdu. Proto, že se ta pravda nehodila. On totiž není absolutně problém v tom, že něco nějaká strana někomu zaplatila, problém je v tom, že to učinila TOP 09, která je pro občany našeho města nevolitelná. Za což nemůže ani Tomáš Pták, ani Petr Starý nebo Pepa Vágner.

 

Nic ale není ztraceno. MOJE KRYRY si v týdeníku placenou inzerci, v rámci které do novin dostanete v podstatě všechno, co chcete, už vyzkoušely. Jen bych se do budoucna přimlouval za to, aby články do Regionu byly vyrovnané co do obsahu i formy. Aby za kvalitním obsahem nekulhala (jde-li o příčestí minulé, pak dramaticky…) ani gramatika!