Z PERA PAMĚTNÍKA

07.09.2012 20:10

 

Do redakční pošty dorazil e-mail se souborem fotografií, který hovoří o jednom ze střípků nedávné historie Kryr a za zveřejnění tak rozhodně stojí. Jeho autor nechtěl být jmenován, mám jej uvést třeba jako „TrochapamětníkaKryr“, čímž tak činím a doufám, že jeho postřehů bude i v budoucnosti na těchto stránkách jenom přibývat. A možná nejen těch jeho.

 

KOUPALIŠTĚ

Občas se něco doslechnu o Kryrech a občas mi i něco pobouří. Příkladně jsem se dočetl na jistých stránkách, že se na rozhledně vyráběly zbraně, což je holý nesmysl  - ale o tom příště.

Dnes bych se chtěl zmínit o kryrském koupališti. Ne, nemíním tím to nové, nefunkční - chtěl bych se trochu zastavit u koupaliště, které bylo v provozu přes válku, fungovalo již někdy za 1. republiky a bylo zničeno povodní (okolo roku 1948-1950).

Lidé v Kryrech jsou nebo spíše byli mylně informováni, že toto koupaliště bylo proti sklárně. Nikoliv – to bylo sklárenské kaliště (nebo chcete-li jímky na brusný odpad z výroby zrcadel), a to na místě dnešních zahrádek u silnice.

Kryrské koupaliště bylo 250 - 300 metrů za sklárnou, po levé straně silnice vedoucí do Vroutku.

Zbylo po něm něco? Zbylo – jako malý jsem se tu koupával, a tak jsem se s fotoaparátem v ruce vypravil na průzkum. Hned dvakrát: v létě bylo místo příliš zarostlé, a tak jsem se vydal hledat i  v zimě, kdy bylo listí opadané - a zbytky jsem našel.