NEJSME MY, „KRYRÁCI – HAVRAŇÁCI“, NĚJAK OBRÁCENÍ?

02.07.2011 07:52

„Žiju v Kryrech 66 let,“ napsal do redakce pan František Vašek, „sleduji dění v obci, nyní ve městě. Jsem nadmíru spokojený člověk s vedením města, byly snad nějaké časy, kdy to vedení (tehdy ještě obce) stálo za prd, ale naštěstí to byly z celku jen střepinky.

Jsem však delší dobu rozhořčen ohledně naší KRÁSNÉ ROZHLEDNY. Celé město vidí naší „Princeznu“,  zaplať Pánbůh,  zepředu - nepochopím však, proč se dává na pohledy (a jak jsem si dnes všiml, dokonce na jakési medaile) zezadu? Připadá mi to, jako kdybychom byli nějak obrácení. Vyfotil si někdo nějakou památku, svůj dům nebo snad ženu, děti zezadu? Proč jsou na medailích či známkách, platidlech a jiných osobnosti vždy jen zepředu? Myslím, že je to normální.

Jen ta naše PRINCEZNIČKA je všude zezadu…“

Nikdy jsem si toho nevšiml. Posbíral jsem doma, co jsem „profiobrázků“ Schillerovy rozhledny měl – a skutečně: na jediné pohlednici, magnetce, plaketě nebo turistické známce není na dominantu města pohled z „anfasu“ (en face). Posuďte sami:  

 

 

Informace překvapila i starostu města pana Miroslava Brdu.

Zachoval se stejně jako já, pozotvíral ve své kanceláři skříně a zkontroloval řadu různých pohlednic a jiných upomínkových předmětů, které jejich útroby skrývají. I na nejnovějších pexesech (mimochodem na pexesu ROZHLEDNY ČR je jako hlavní fotografie vybrán snímek právě kryrské rozhledny…) tomu není jinak.

I když vlastně už je – Miroslav Brda si vzpomněl na nejnovější pohlednici, kterou mají Kryry k dispozici a hned mi jí také ukázal.

Takže Františku, blýská se na lepší časy – z tohoto snímku je rozhledna k vidění tak, jak jí vídá většina města: tedy se vchodem a křížem v popředí…