NOVÁ PODOBA OFICIÁLNÍHO MĚSTSKÉHO WEBU A CO S NÍM, S KRYRY INFO A KRYRSKOU ROZHLEDNOU VE SPOJITOSTI SE MNOU BUDE DÁL

12.09.2012 17:52

 

Internetové stránky WWW.KRYRY.CZ se převlékly do nového kabátu. Ten starý, třebaže stále funkční, byl již značně obnošený a popravdě řečeno město, které jej nosilo, z něho vyrostlo – už mu byly krátké rukávy a zapnout jej přes břicho byl stále větší problém.

Stará podoba oficiálního kryrského webu zkrátka dosloužila a městský úřad několik měsíců hledal alternativu, jak ji nahradit. Nakonec našel nejschůdnější a nejlevnější cestu a s koncem srpna – začátkem září nové internetové stránky představil. Najdete je na původní adrese a v tuto chvíli se ještě stále plní daty. Už teď je ale jasné, že budou lepší webu původního. Přehlednější, bohatší.

V souvislosti s tím bych rád odpověděl na otázky, které se na mne hrnou jak z mnohých telefonických hovorů, tak z e-mailů. Odstěhovali jsme se z Kryr – znamená to tedy, že moje publikační angažmá v Kryrech skončilo? Že se moje příspěvky v Kryrské rozhledně nebo na městském webu objevovat už dál nebudou, že skončí internetové stránky KRYRY info?

Ne, alespoň do určité míry. Všichni kryrští se budou moci v novém čísle Rozhledny přesvědčit, že v ní mé články nechybí, stránky KRYRY info z webu nezmizely a nepočítám ani s tím, že zmizí. Otazník visí nad oficiálním městským webem, tam je situace složitější.

S jeho novou podobou jsem přišel o přístup do administrace těchto stránek. To díky vlivu některých zastupitelů Kryr, o jejichž přístupu jsem psal v článku „Hon na čarodějnice“ (zveřejněný na tomto webu 27. 3. 2012). Spravovat a editovat je v Kryrech mohou pouze paní Kazáková a Zedníková. Jsem dohodnutý s paní Kazákovou, že mé příspěvky (jakýkoli z nich…) zveřejněné na KRYRY info může převzít a použít je na oficiálním městském webu – s tou podmínkou, že pod nimi bude uvedeno moje jméno a že grafické zpracování článku bude alespoň trochu odpovídat mým představám. V současnosti pod příspěvky, které jsem napsal a které byly na nový web zkopírovány, jméno autora chybí. Upozornil jsem na tento fakt paní Kazákovou a věřím, že se brzy dočkám nápravy. Předpokládám také, že si Dáša najde čas a články z kryrských akcí, kterých se zúčastním, na městský web umístí. V jakém časovém horizontu od zveřejnění na KRYRY info, to si netroufám ani odhadovat.

KRYRY info je pak mým webem, mým projektem, mou záležitostí. Pokračuje, tady se příspěvky z Kryr budou objevovat dál. Neumím v tuhle chvíli říct, zda tak často, jak tomu bylo dříve - to je dáno nejenom tím, že bydlím mimo, ale především faktem, že chodím do zaměstnání a mám tedy o nějakých devět, deset hodin denně méně času než dřív. O podstatné kryrské události ale příznivci tohoto webu nepřijdou, slibuji.

Kryrská rozhledna pak funguje tak, jak funguje, články a fotografie na její stránky budu dodávat dál, dokonce do příštího ročníku chystám i nějakou inovaci: jsem domluven s ing. Nesvadbou, který se uvolil zveřejňovat v městském zpravodaji jako seriál některé zážitky a fotografie ze svých cest, takže se s Kryrskou rozhlednou od roku 2013 vypravíme i do světa. Pak jsem se pokusil přemluvit JUDr. Krivského (mimochodem v říjnovém čísle KR s ním vyjde krátký rozhovor), jestli by nesouhlasil s tím, aby jeho knížka o Kryrech – pochybuju, že se dá dnes ještě sehnat - vycházela v rámci městského periodika na pokračování. Přislíbil. Nezbývá, než aby ji dodal, což bude vzhledem k jeho vztahu k počítačům problém. V elektronické podobě ji má (na takovém „černém čtverečku“), stačí ji tedy jen poslat.