KRYRY V „PROSTŘENO“

19.04.2014 07:12

Tu a tam se podaří a některý z občanů našeho města nás reprezentuje (samozřejmě některý více, jiný méně úspěšně…) i v celoplošném televizním vysílání. Jak už jste si měli možnost přečíst v březnovém čísle Kryrské rozhledny, tentokrát tím odvážným byl pan Tomáš Vrba. Můj někdejší soused a současný kolega z práce. Někdy po velikonocích ho uvidíme v populární televizní soutěži „Prostřeno“.

 

Řekněme si jen velice krátce, že Tomáši Vrbovi je čtyřicet let. Je svobodný a má dvanáctiletou dceru Janu. Žije v Kryrech v bytovce za městským úřadem se svou přítelkyní. Pracuje v FTE Podbořany jako manipulant.

 

Natáčení pořadu televize Prima již má Tomáš za sebou. Záznam, jak mi sám prozradil, neviděl, bude se na jeho premiéru těšit se všemi ostatními. Ví, že nevyhrál. Jak ale dopadl v porovnání se všemi ostatními, to v tuhle chvíli netuší.

 

Samozřejmě se ale se svými zážitky z natáčení podělil. V rámci svého bydliště, v práci. Ke mně se jeho vyprávění dostalo zprostředkovaně - a kdo ví, z které ruky. Upřímně řečeno: být tyto zkazky pravdou, šlo by o transkontinentální ostudu, katastrofu. A tak jsem se s Tomášem sešel a poprosil ho o krátké vyprávění. Že všechno neprobíhalo tak, jak si sám namaloval, je z dalšího textu zřejmé. Dokonce víc: nebojím se říci, že se Tomášovi nedařilo. Nicméně žádný učený z nebe nepadá a stát před televizní kamerou na vnitřní pohodě také mnoho nepřidá.

  

Tomáši, jak tě napadlo se této soutěže zúčastnit? Proč vůbec?

Myslel jsem si, že umím trochu vařit a chtěl jsem zkusit i něco nového.

Takže ses přihlásil. Vyšlo to napoprvé? Vzali tě hned?

Ne, tak rychle to nešlo. Poprvé jsem se hlásil někdy v minulém roce, to nevyšlo, tam jsem byl jen jako náhradník. Druhý pokus ale vyšel a televize Prima dorazila do Kryr. Natáčení pak trvalo celý den – od deváté hodiny ranní do jedenácté večer.

Jak to natáčení – to je celý týden – vypadalo vcelku?

Sjezdili jsme sever Čech, každý den jsme byli u někoho jiného, každý den se natáčelo jinde. Pro mě to reprezentovalo vzít si tři dny dovolené.

V práci ti vyšli vstříc?

Neměl jsem problémy, FTE chci tímto poděkovat. Věděli, do čeho jdu a bez problémů mě uvolnili.

Co jsi vařil? Cos měl připraveno?

Jako předkrm jsem připravoval velikonoční nádivku s uzeným masem. Polévka byla hovězí vývar s nudlemi a jako hlavní jídlo jsem vařil hovězí guláš s těstovinami…

Proč, proboha, s těstovinami?

Mám ten problém, že neumím pořádně uválet knedlíky. Asi by to byl pak na talíři divný tvar, což jsem nechtěl riskovat…

Tak dál – pak tam je nějaký zákusek?

Ano, dezert. Ten jsem nazval „sladkým překvapením“. Byl to piškot s ovocem, nahoře želé. Jako zábavu jsem měl připravenu barmanskou show. Na tu jsem si pozval dva učně z Žatce – obor kuchař – číšník.

Řekni nám teď něco o svém guláši. Ten je proslulý – prý, alespoň jak jsem slyšel, to byl malér?...

To pravé ořechové to nebylo – ano, trochu jsem ho připálil… bylo toho při natáčení trochu moc najednou, připravoval jsem v tu chvíli něco jiného, a tak jsem ho zapomněl podlít.

Tví soupeři poznali, že je připálený?

Nic nikdo neříkal. Já jsem se ale v podstatě přiznal (nebo skoro přiznal…) sám: upozornil jsem je, že v guláši budou pravděpodobně něco cítit, že bude možná trošičku hořký. Na co si stěžovali, byl ten fakt, že maso nebylo příliš měkké. Že nebylo dodělané. Asi jsem měl spíš vařit guláš vepřový.

V čem jsi ho vařil?

V hrnci.

V normálním hrnci? Já jsem slyšel, že ti při guláši explodoval papiňák?...

O explozi se mluvit asi nedá. V papiňáku jsem však nevařil guláš, ale polévku; trochu to vyprsklo, ale žádný výbuch, po kterém by bylo potřeba vymalovat kuchyni, to určitě nebyl.

A co „sladké překvapení? I o tom se povídá… to se povedlo?

Zčásti… piškoty byly v pořádku, ovoce také. Jen to želé… želé prostě nebylo želé, neztuhlo tak, jak by mělo. A tak jsem to dal na chvilku do mrazáku, takže pak to trošku ztuhlo.

Slyšel jsem, že ses měl vyjádřit v tom smyslu, že chceš televizi Prima dokonce žalovat… co se stalo?

Udělali na mně tak trochu podraz. V rámci „šmejdění“ ležela na posteli podprsenka. A já si jí měl vyzkoušet… nechtěl jsem. Dotklo se mě to.

Prý jste také měli statečně „zapařit“. Popíjeli jste něco?

Já tedy rozhodně ne. Šlo o drinky, které připravili ti dva mládenci z učiliště v rámci barmanské show. Ty pili lidé ze štábu a mí hosté.

A poslední „zaručená“ zpráva z natáčení: prý jsi měl kvůli tomu problémy s přítelkyní?

Ano, měl. Protože žárlila na jednu z žen, blondýnku, to byla jedna ze soutěžících. Samozřejmě to bylo neopodstatněné, vysvětlili jsme si to a všechno je v pořádku.

Díky za rozhovor.

Tolik, alespoň stručné vyprávění, samotného aktéra celé akce. Jak bude vypadat ve finále v televizi, budeme moci už sami brzy posoudit.